OBCHODNÉ PODMIENKY
Zmluvné podmienky Online Obchodu WITTCHEN
Platné od 1.11.2024
I. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Online Obchod dostupný na adrese: www.wittchen.sk prevádzkuje spoločnosť WITTCHEN Slovakia s.r.o. so sídlom v Cesta k nemocnici 1B , Banská Bystrica 974 01, IČO: 55655637, zapísané v Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 47039/S .
Kontaktné údaje:
poštová adresa:
WITTCHEN Slovakia s.r.o.
Cesta k nemocnici 1B
Banská Bystrica 974 01
e-mailová adresa: info@wittchen.sk
tel: 0042 558 272 858
- Použitie internetového obchodu vyžaduje, aby koncové zariadenia a komunikačný systém používaný zákazníkom spĺňali technické požiadavky.
- Tieto obchodné podmienky sú určené tak pre zákazníkov, ktorí sú spotrebiteľmi, ako aj pre zákazníkov, ktorí spotrebiteľmi nie sú, ktorí využívajú internetový obchod, elektronické služby alebo uzatvárajú kúpnu zmluvu.
- Prijatie týchto obchodných podmienok je dobrovoľné, ale je nevyhnutné na vytvorenie účtu a/alebo objednávky zákazníkom.
- Informácie poskytované na stránkach internetového obchodu alebo, v prípade objednávky pri použití iných komunikačných prostriedkov na diaľku, v elektronickej správe potvrdzujúcej obsah navrhovanej kúpnej zmluvy uvedenej v časti III ods. 6 obchodných podmienok, sú iba výzvou na uzavretie zmluvy v zmysle § 1733 OZ , ktorú zasiela predávajúci zákazníkovi, a nie ponukou v súlade s § 1731 OZ. Ustanovenie § 1732 ods. 2 OZ je výslovne vylúčené a nepoužije sa.
- Kedykoľvek sa v nasledujúcich častiach týchto obchodných podmienok použijú nasledujúce termíny, musia sa vykladať v nasledujúcom zmysle, pokiaľ zo súvislosti ich použitia nevyplýva niečo iné:
PREPRAVA A DODANIE TOVARU – všetky informácie o cene tovaru a náklady spojené s dodaním tovaru.
SPOTREBITEĽ - fyzická osoba, ktorá nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania.
OZ - zákon č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov.
KOŠÍK - služba k dispozícii každému zákazníkovi, ktorý používa internetový obchod umožňujúci ľahké vytvorenie objednávok jedného alebo viacerých výrobkov, vytvorenie rezervácie, vloženie zľavových kódov, ktoré znižujú cenu v súlade s podmienkami uvedenými v samostatných dohodách alebo obchodných podmienkach, zobrazenie prehľadu cien jednotlivých položiek tovaru a všetkého tovaru (vrátane príp. nákladov na dopravu), zobrazenie očakávaného termínu dodania tovaru. Košík zhromažďuje zákazníkom vytvorené ponuky na uzatvorenie kúpnej zmluvy, tzn. v rámci jednej objednávky môže zákazník odoslať viac ako jednu ponuku na uzavretie zmluvy.
KÚPNA ZMLUVA - kúpna zmluva v zmysle Občianskeho zákonníka týkajúca sa predaja tovaru predávajúceho zákazníkovi za cenu eventuálne zvýšenú o dodatočné platby, vrátane ceny dopravy, ktorej podmienky v podrobnostiach stanovujú tieto obchodné podmienky. Kúpna zmluva sa uzatvára medzi zákazníkom a predávajúcim prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku po akceptácii objednávky predávajúcim v súlade so zásadami stanovenými v týchto obchodných podmienkach. Kúpna zmluva špecifikuje najmä tovar, jeho hlavné vlastnosti, cenu, náklady na dopravu a ďalšie relevantné podmienky. Každý tovar je predmetom samostatnej kúpnej zmluvy. Predávajúci môže uzatvoriť kúpne zmluvy so zákazníkom, ktorý nie je spotrebiteľ, na základe dohody tiež postupom, ktorý nie je stanovený v týchto obchodných podmienkach, čo bude na žiadosť ktorejkoľvek strany vzájomne potvrdené e-mailom. Vykonanie rezervácie nie je uzavretím kúpnej zmluvy ani záväzok k jej uzavretiu.
TECHNICKÉ POŽIADAVKY - minimálne technické požiadavky, ktoré musia byť splnené, aby bolo možné použiť elektronický systém predávajúceho, vr. uzavretie kúpnej zmluvy alebo zmluvy o poskytovaní služieb, a to: (1) počítač, notebook alebo iné multimediálne zariadenia (v prípade aplikácie: mobilné zariadenia) s prístupom k internetu; (2) prístup k elektronickej pošte; (3) webový prehliadač: Mozilla Firefox alebo Internet Explorer , Opera, Google Chrome, Safari; (4) odporúčané minimálne rozlíšenie obrazovky: 1024x768; (5) povolené cookies a Javascript vo webovom prehliadači; v prípade uzavretia kúpnej zmluvy telefonicky: (6) s využitím telefónu; pre aplikácie: (7) mobilný operačný systém: Android alebo iOS alebo vyšší, av prípade niektorých funkcionalít tiež (8) mobilné zariadenia s fotoaparátom a geolokačnou službou (GPS).
OBJEDNÁVKA - vyjadrenie vôle zákazníka smerujúce k uzavretiu kúpnej zmluvy dištančným spôsobom pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku, ktorá definuje tovar, ohľadne ktorého má zákazník záujem uzavrieť kúpnu zmluvu a obsahuje údaje zákazníka nevyhnutné pre prípadné uzavretie a plnenie kúpnej zmluvy. Objednávka každého tovaru bude považovaná za samostatnú ponuku zákazníka na uzavretie kúpnej zmluvy (technické zjednodušenie). Objednávke je možné priradiť jedno číslo a všetky ponuky na uzavretie zmluvy v nej obsiahnuté budú spracované naraz. Prijatím jednotlivých ponúk obsiahnutých v objednávke sú uzatvorené jednotlivé kúpne zmluvy. Prijatím celej objednávky sú uzatvorené kúpne zmluvy podľa všetkých ponúk obsiahnutých v objednávke (viď vyššie).
ELEKTRONICKÁ SLUŽBA - elektronické služby poskytuje predávajúci zákazníkovi prostredníctvom internetového obchodu v súlade so zmluvou o poskytovaní služieb. Vzhľadom na to, že služby sú poskytované subjektmi spolupracujúcimi s predávajúcim, príslušné ustanovenia týkajúce sa pravidiel pre používanie týchto služieb možno nájsť v pravidlách týkajúcich sa poskytovania služieb týmito subjektmi.
ZOS – zákon č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
AKCIA - zvláštne podmienky predaja alebo poskytovania služieb upravené pravidlami uvedenými v internetovom obchode ponúkané predávajúcim po obmedzenú dobu, počas ktorej môže zákazník tieto zvláštne podmienky využívať. Ide napríklad o zľavy z ceny tovaru, alebo nákladov na dopravu.
NEWSLETTER – elektronická služba, ktorá umožňuje všetkým jej užívateľom obdržať od predávajúceho pravidelné informácie, najmä o tovare, internetovom obchode, vrátane nového tovaru a akcií, a to na zákazníkom určenú e-mailovú adresu alebo telefónne číslo, s výslovným súhlasom zákazníka. Pravidlá poskytovania služieb Newsletteru predávajúceho upravujú zvláštne podmienky dostupné v rámci internetového obchodu
ZÁKAZNÍK - (1) fyzická osoba; alebo oprávnený zástupca; alebo (2) právnická osoba. V prípade, že zákazník je fyzická osoba s obmedzenou svojprávnosťou, zaväzuje sa získať právne účinný súhlas svojho právneho zástupcu uzavrieť kúpnu zmluvu alebo zmluvu o poskytovaní služieb a preukázať taký súhlas na žiadosť predávajúceho, pričom kúpne zmluvy uzatvárané v rámci internetového obchodu majú povahu zmlúv obvykle uzatváraných v drobných bežných každodenných záležitostiach.
CENA - čiastka v slovenských korunách alebo v inej mene vrátane DPH patriacej predávajúcemu za prevod vlastníckeho práva k tovaru zákazníkovi v súlade s kúpnou zmluvou. Cena nezahŕňa náklady na dopravu, pokiaľ nie je v aktuálnej ponuke uvedené inak.
PRACOVNÝ DEŇ - jeden deň od pondelka do piatku, s výnimkou štátnych sviatkov.
PREDÁVAJÚCI - spoločnosť WITTCHEN Slovakia s.r.o. so sídlom Cesta k nemocnici 1B, Banská Bystrica 974 01, IČO: 55655637, zapísaná v obchodnom registri vedenom v Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 47039/S.
ELEKTRONICKÉ SLUŽBY V INTERNETOVOM OBCHODE
Predávajúci poskytuje prostredníctvom internetového obchodu zákazníkom bezplatne nasledujúce elektronické služby: účet, rozhranie pre tvorbu objednávky zákazníkmi a uzatváranie kúpnych zmlúv podľa podmienok stanovených v týchto obchodných podmienkach, prezentácia reklamného obsahu prispôsobeného ich záujmom, košík, prezeranie obsahu umiestneného v internetovom obchode, newsletter.
- Zákazníkom, ktorí si vytvorili účet, predávajúci navyše poskytuje bezplatne prostredníctvom internetového obchodu službu:
- udržiavanie relácie klienta po prihlásení k svojmu účtu (pomocou prehliadača alebo aplikácie);
- ukladanie a sprístupnenie histórie objednávok.
- Využívanie účtu je možné po vykonaní nasledujúcich krokov zákazníkom:
- vyplnenie registračného formulára a prijatie ustanovení týchto obchodných podmienok,
- kliknutie na tlačidlo „Registrovať“.
-
Zmluva o poskytovaní služieb sa uzatvára po obdržaní potvrdenia o uzavretí zmluvy o poskytovaní služieb zaslanej predávajúcim na e-mailovú adresu poskytnutú zákazníkom v priebehu registrácie. Účet je poskytovaný zadarmo na dobu neurčitú.
- Používanie košíka začína okamihom, keď zákazník pridá prvý tovar do košíka.
- Košík je poskytovaný bezplatne, má jednorazovú povahu a ukončuje sa vytvorením objednávky alebo predčasným ukončením používania zo strany zákazníka zhodne s jeho vôľou.
- poskytovať v objednávke a prihlasovacích formulároch pri vytváraní účtu iba pravdivé, aktuálne a všetky potrebné svoje údaje;
- bezodkladne aktualizovať údaje vrátane osobných údajov poskytnutých zákazníkom predávajúcemu v súvislosti s uzavretím zmluvy o poskytovaní služieb alebo kúpnej zmluvy, najmä ak je to nevyhnutné pre riadne plnenie tejto zmluvy; zákazník má možnosť meniť údaje zadané pri vytváraní účtu pomocou možností dostupných po prihlásení k účtu;
- využívať služby a funkcie poskytované predávajúcim iba spôsobom, ktorý nezasahuje do riadnej činnosti predávajúceho, internetového obchodu alebo aplikácie;
- využívať služby a funkcie poskytované predávajúcim iba v súlade s ustanoveniami platných právnych predpisov, ustanoveniami obchodných podmienok ako aj opatreniami prijatými v oblasti mravných princípov a pravidiel spoločenského spolužitia;
- využívať služby a funkcie poskytované predávajúcim iba spôsobom, ktorý nepoškodzuje ostatných zákazníkov a predávajúceho;
- včas av plnej výške zaplatiť cenu a ďalšie náklady dohodnuté medzi zákazníkom a predávajúcim;
- včas prevziať tovar podľa objednaného spôsobu doručenia a platby, a rezervovaný tovar;
- neposkytovať alebo nezverejňovať v rámci obchodu akýkoľvek obsah zakázaný platnými právnymi predpismi, najmä obsah, ktorý porušuje autorské práva tretích osôb alebo ich osobnostné práva;
- zdržať sa činností, ako sú:
- rozosielanie nevyžiadaných obchodných oznámení alebo ich umiestňovanie v internetovom obchode, rovnako ako umiestňovanie akéhokoľvek obsahu, ktorý porušuje zákon v internetovom obchode (zákaz umiestňovania nedovoleného obsahu);
- vykonávať informatické či akékoľvek iné činnosti, ktorých cieľom je získať informácie, ktoré nie sú určené pre zákazníka, vrátane údajov o iných zákazníkoch alebo vykonávať iné zásahy do pravidiel alebo technických aspektov fungovania internetového obchodu, aplikácií a spracovania platieb;
- neoprávnené zmeny obsahu poskytnutého predávajúcim, najmä toho, ktorý je uvedený v internetovom obchode alebo v popise tovaru;
- Reklamácie týkajúce sa poskytovania elektronických služieb alebo žiadostí môžu byť podané napríklad:
- Reklamácie predávajúci rieši bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa jej podania v súlade s § 19 ods. 3 ZOS, ibaže z právnych predpisov alebo osobitných podmienok neplynie iná lehota.
II. PODMIENKY UZATVÁRANIE KÚPNEJ ZMLUVY
- Objednávky je možné zadávať 24/7 prostredníctvom webovej stránky www.wittchen.sk/.
- Doba spracovania objednávky po jej zadaní (expedícia objednávky z hlavného skladu) - 24 hodín v pracovný deň, 48 hodín cez víkend.
- V rámci rozvoja služieb predávajúci môže zaviesť ďalšie spôsoby, ako zadávať objednávky pomocou prostriedkov komunikácie na diaľku v súlade s podmienkami týchto obchodných podmienok.
- Uzavretie kúpnej zmluvy medzi zákazníkom a predávajúcim sa uskutoční po vytvorení objednávky objednávateľom.
- Predávajúci umožňuje zákazníkovi vytvoriť objednávku prostredníctvom internetového obchodu, a to takto v uvedenom poradí
- Zákazník pridá vybraný tovar do košíka a pokračuje do objednávkového formulára.
- Zákazník prihlásený k svojmu účtu potvrdí v objednávkovom formulári aktuálnosť údajov potrebných na uzavretie a splnenie kúpnej zmluvy. Neprihlásený zákazník musí vyplniť formulár objednávky údajmi potrebnými na uzavretie a splnenie zmluvy.
- Zákazník si zvolí jednu z ponúkaných metód doručenia.
- Zákazník si zvolí spôsob platby kúpnej ceny a všetkých ostatných nákladov uvedených v objednávke. Kúpnu cenu tovaru je možné uhradiť:
- dobierkou, tzn. v hotovosti u kuriéra (len pri doprave prepravnou spoločnosťou),
- prevodom na bankový účet,
- platobnou kartou.
- Cez Twisto - podľa Všeobecných podmienok Twista.
- Zákazník dokončí objednávku (tým predloží ponuku predávajúcemu) s využitím funkcií internetového obchodu určených na tento účel (tlačidlo: „OBJEDNAŤ a ZAPLATIT“). Neprihlásený zákazník (zákazník, ktorý doteraz neprijal tieto obchodné podmienky) prijme tieto obchodné podmienky.
- Objednaný tovar bude kupujúcemu doručený jedným z nasledujúcich spôsobov doručenia podľa voľby kupujúceho:
- prepravnou spoločnosťou určenou predávajúcim
- Výrobky objednané sú dodávané v pracovné dni.
- Čas pre doručenie objednávky zahŕňa taktiež predpokladaný čas, kedy by kuriérska spoločnosť mala doručiť objednaný produkt na adresu uvedenú pri zadávaní objednávky.
Výrobky objednané prostredníctvom online obchodu sú dodávané s (daňovým dokladom) faktúrou vystavenou spoločnosťou WITTCHEN Slovakia s.r.o. a zahŕňajúce predmet objednávky.
III. PRÁVO ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY
- Zákazník, ktorý je spotrebiteľom a uzavrel zmluvu dištančným spôsobom, môže odstúpiť od tejto zmluvy do 14 dní, bez udania dôvodu.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy tým, že informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí o odstúpení výslovným vyhlásením tzn. zaslaním e-mailu na e-mailovú adresu info@wittchen.sk. Vyhlásenie o odstúpení od zmluvy je možné podať na formulári o odstúpení od zmluvy.
wittchen.sk/.
- V prípade odstúpenia od zmluvy je spotrebiteľ povinný vrátiť tovar predávajúcemu a najneskôr do 14 dní od dátumu, kedy informoval predávajúceho o odstúpení od zmluvy. Pre dodržanie lehoty stačí odoslať tovar pred uplynutím lehoty 14 dní na adresu akejkoľvek predajne v SR alebo na preferovanú adresu: Centrum Logistyczne WITTCHEN, Palmiry, ul. Gdanska 60, 05-152 Czosnow/ Poľsko, so značkou "Vrátenie". Upozorňujeme, že platba bude vrátená rovnakou platobnou metódou, akú Zákazník prvotne použil.
- Ak spotrebiteľ zvolil spôsob dodávania iný ako najlacnejší štandardný spôsob dodania, ktorý ponúka predávajúci, nie je predávajúci povinný uhradiť dodatočné náklady, ktoré vznikli spotrebiteľovi.
- . V prípade odstúpenia od zmluvy predávajúci okamžite, ale najneskôr do 14 dní odo dňa obdržania vyhlásenia spotrebiteľa o odstúpení od zmluvy vráti všetky peňažné prostriedky obdržané od spotrebiteľa vrátane nákladov na dodanie, s výnimkou dodatočných nákladov za spôsob doručenia iný ako najlacnejší spôsob doručovania ponúkaný predávajúcim , ktorý si spotrebiteľ zvolil v súlade s článkom IV ods. 4.
- Spotrebiteľ znáša priame náklady na vrátenie tovaru.
- Ak odstúpi spotrebiteľ od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, ako mu spotrebiteľ tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
- Spotrebiteľ nesie zodpovednosť za zníženie hodnoty výrobku, ktoré vzniklo použitím výrobku iným spôsobom, než je nevyhnutné na určenie povahy, vlastností a fungovania tovaru.
- Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy uzavretej dištančným spôsobom v prípade, keď predmetom takej zmluvy je tovar vyrobený na zákazku upravený podľa priania spotrebiteľa (napr. vyšitie monogramu). V takom prípade sa na spotrebiteľa práva a povinnosti podľa čl. IV nevzťahujú.
IV. REKLAMÁCIA
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 OZ).
- Podľa platnej právnej úpravy je predávajúci povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke WITTCHEN, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru alebo poskytovaných služieb, prípadne na urýchlenie reklamácie preferujeme odoslanie reklamovaného tovaru priamo na adresu:
Centrum Logistyczne – Reklamacje
Palmiry, Gdaňska 60
Czosnow 05-152
Poľsko
- Predávajúci zodpovedá zákazníkovi, že tovar pri prevzatí nemá vady. Predávajúci zajme zodpovedá zákazníkovi, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré zákazník očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke
kterému se
zboží tohoto druhu obvykle používá,sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- Ak tovar nemá vlastnosti stanovené v § 2161 OZ (tj vlastnosti uvedené v ods. 2), môže zákazník požadovať aj dodanie nového tovaru bez vád, pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané, ale pokiaľ sa vada týka iba súčasti tovaru , môže zákazník požadovať len výmenu súčasti; ak to nie je možné, môže odstúpiť od zmluvy. Ak je to však vzhľadom na povahu vady neúmerné, najmä ak je možné vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstránenie vady.
- Reklamácia by mala obsahovať najmä: úplné meno, poštovú adresu, e-mailovú adresu, pokiaľ si Zákazník praje dostať odpoveď na reklamáciu prostredníctvom e-mailu, dátum nákupu výrobku, typ výrobku, o ktorý sa jedná, presný popis vady a dátum, kedy bola zistená, požiadavka zákazníka, ako aj uprednostňovaný spôsob, akým si Zákazník praje byť informovaný o rozhodnutí týkajúcom sa reklamácie. Spolu s podaním reklamácie musí byť spoločnosti Wittchen Slovakia s.r.o. rovnako doručený doklad o kúpe výrobku. Môže ísť napríklad o kópiu potvrdenia, kópiu faktúry, záznam o platbe alebo akýkoľvek iný dôkaz. Zákazník berie na vedomie, že poskytovanie vyššie uvedených údajov zákazníkom je doporučené, nie povinné. Zákazník teda môže platne reklamovať tovar aj bez týchto údajov
- Právo na dodanie nového tovaru, alebo výmenu súčasti má zákazník aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má zákazník aj právo od zmluvy odstúpiť.
- Ak zákazník neodstúpi od zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie nového tovaru bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu tovaru, môže požadovať primeranú zľavu. Zákazník má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodať nový tovar bez vád, vymeniť jej súčasť alebo tovar opraviť, ako aj v prípade, že predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy zákazníkovi spôsobilo značné ťažkosti.
- Ustanovenia uvedené v ods. 2 sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenie, ktoré tovar mal pri prevzatí zákazníkom, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
- Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí. Zákazník je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia.
- Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy sa predávajúci o reklamácii dozvedel.
- Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady môže upraviť reklamačný poriadok predávajúceho.
- Predávajúci je povinný vrátiť náklady na dodanie tovaru iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
V. MIMOSÚDNE SPÔSOBY RIEŠENIE SPOROV A OBCHODNÉ PODMIENKY PRÍSTUPU K TÝMTO KONANIAM
- Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy info@wittchen.sk. Informáciu o vybavení sťažnosti zákazníka zašle predávajúci na elektronickú adresu zákazníka.
- Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním ZOS.
- Zákazník podľa ZOS právo na mimosúdne riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy. Subjektom, ktorý je oprávnený mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je Slovenská obchodná inšpekcia. Bližšie informácie sú dostupné na webových
stránkach
https://www.soi.sk/
alebo na internetovej adrese
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
VI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Správcom osobných údajov zákazníkov Obchodu je spoločnosť WITTCHEN Slovakia s.r.o. so sídlom v Cesta k nemocnici 1B , Banská Bystrica 974 01, IČO: 55655637, zapísané v Obchodný register Okresného súdu Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č. 47039/S .
- V záležitostiach súvisiacich s ochranou osobných údajov sa môže zákazník obracať na správcu osobných údajov na: info@wittchen.sk.
- Poskytovanie osobných údajov užívateľovi webovej stránky je dobrovoľné. Osobné údaje zákazníkov budú spracovávané za účelom registrácie v obchode av prípadoch týkajúcich sa marketingu výrobkov a služieb spoločnosti WITTCHEN Slovakia s.r.o a účasti na službe Newsletter v prípadoch keď na to bude udelený zákazníkom súhlas. V prípade akéhokoľvek nákupu tovaru budú spracovávané osobné údaje za účelom riadnej implementácie kúpnej a predajnej zmluvy na zakúpené výrobky, ako aj ich doručenie. Neposkytnutie osobných údajov potrebných na uzavretie kúpnej a predajnej zmluvy bude mať za následok odmietnutie uzavretia takej zmluvy.
- Právnym podkladom pre spracovanie osobných údajov v oblasti registrácie zákazníkov v internetovom Obchode, uvádzaní výrobkov a služieb na trh a účasťou v službe Newsletter je súhlas, ktorý je udelený, zatiaľ čo v prípade nákupu tovaru je spracovanie dát nevyhnutné na uzavretie kúpnej zmluvy.
- Osobné údaje budú uložené, kým zákazník svoj súhlas neodvolá, alebo najdlhšie 5 rokov od okamihu spracovania poslednej objednávky.
- Osobné údaje poskytneme firmám, ktoré spoločnosti WITTCHEN Slovakia s.r.o. poskytujú služby v oblasti informačných a komunikačných technológií, právnej a marketingovej činnosti, ako aj spoločnostiam, ktoré dodávajú tovar zákazníkom.
- Každý zákazník má právo požadovať, poskytnutie prístupu k jeho údajom, ich úpravu, prenesenie alebo odstránenie, rovnako ako žiadať obmedziť spracovanie dát. V súvislosti so spracovaním osobných údajov, ktoré vykonáva spoločnosť WITTCHEN Slovakia s.r.o, má zákazník právo podať sťažnosť predsedovi Úradu pre ochranu osobných údajov.
- Užívateľ má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov spracovávaných na základe výslovného súhlasu. Odvolanie súhlasu nebude mať vplyv na zákonnosť akéhokoľvek spracovania vykonaného na základe súhlasu vyjadreného pred jeho odvolaním.
- WITTCHEN Slovakia s.r.o. používa súbory cookies, tj malé textové a číselné súbory, ktoré sú ukladané systémom ICT v užívateľskom informačnom systéme (na počítači, telefóne alebo inom užívateľskom zariadení, z ktorého bola webová stránka otvorená) pri prezeraní webových stránok vrátane podstránok online obchodu a umožňujú identifikáciu užívateľa , kedykoľvek sa znova prihlási zo zariadenia (napr. počítač, telefón), na ktorom boli uložené.
- . Súbory cookies zhromažďujú údaje o používaní webových stránok vrátane podstránok Online Obchodu užívateľom a ich hlavným účelom je uľahčiť používanie webových stránok prispôsobením webových stránok potrebám a očakávaniam užívateľa (personalizácia podstránky webových stránok) a analyzovať pohyb užívateľov v rámci webu.
- Cookies sa používajú na webových stránkach so súhlasom užívateľa. Súhlas môže byť vyjadrený užívateľom prostredníctvom vhodných nastavení softvéru, najmä webového prehliadača nainštalovaného v zariadení ICT používaného užívateľom na zobrazenie obsahu webovej stránky. Podrobné pravidlá pre udelenie súhlasu s cookies sú popísané v odseku ohľadom ochrany osobných údajov.
- Užívateľ webových stránok môže tiež kedykoľvek obmedziť alebo zakázať súbory cookies vo svojom prehliadači pomocou nastavenia pre blokovanie súborov cookies alebo varovania užívateľa pred uložením súboru cookies na zariadení, ktoré užívateľ používa na prezeranie obsahu webových stránok. V takom prípade sa však môže stať, že používanie webových stránok vrátane podstránok online obchodu bude menej efektívne, používateľ nebude mať prístup k určitému obsahu av extrémnych prípadoch nebude správne zobrazený obsah webových stránok, vrátane podstránok online obchodu, alebo môžu byť úplne zablokované.
- Podrobné pravidlá ochrany osobných údajov (vrátane ich zhromažďovania, spracovania a uchovávania) a používania cookies sú popísané v zásadách ochrany osobných údajov dostupných na: https://www.wittchen.sk/ochrana-osobnych-udajov
VIII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Práva a povinnosti vyplývajúce zo vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia občianskym zákonníkom.
- VOP v tomto znení sú účinné od 1.11.2024.
- VOP sú zverejnené na internetových stránkach obchodu https://www.wittchen.sk/
- Predávajúci je oprávnený kedykoľvek VOP zmeniť, pričom na kúpnu zmluvu sa vzťahujú vždy VOP účinné ku dňu odoslania objednávky kupujúcim.
- Neoddeliteľnou súčasťou VOP je vzorové oznámenie o odstúpení od zmluvy.
- Aktuálne podmienky sú dostupné na adrese: https://www.wittchen.sk/